Karkass
But who helps the Helpdesk?

transformation sous autre forme
le 18/08/2016 15:18
Bonjour tout le monde!

Je lisais ceci :
Citation :
711.5. Only permanents represented by double-faced cards can transform. (See rule 701.25, “Transform.”) If a spell or ability instructs a player to transform any permanent that isn’t represented by a double-faced card, nothing happens.

Example: A Clone enters the battlefield as a copy of Wildblood Pack (the back face of a double-faced card). The Clone will be a copy of the Wildblood Pack. Because the Clone is itself not a double-faced card, it can’t transform.
Example: A player casts Cytoshape, causing a Kruin Outlaw (the front face of a double-faced card) to become a copy of Elite Vanguard (a 2/1 Human Soldier creature) until end of turn. The player then casts Moonmist, which reads, in part, “Transform all Humans.” Because the copy of Elite Vanguard is a double-faced card, it will transform. The resulting permanent will have its back face up, but it will still be a copy of Elite Vanguard that turn.


J'ai juste une question à propos du second exemple. A la fin du tour, c'est bien une Terreur du Col de Kruin et une Avant-Garde qui restent sur la table, l'Outlaw reste bien transformé?
haut de page - Les forums de MV >> Règles >> Discussion : page 1
Karkass
But who helps the Helpdesk?

le 18/08/2016 15:21
et juste une question supplémentaire, si c'est un Cobaye de Ludevic que j'ai sur la table à la place de l'Outlaw de l'exemple, il prend la forme de l'avan-garde et devient donc également humain via Cytoshape, mais se transforme-t-il sous Moonmist?
Pyrogob
France
le 18/08/2016 15:28
Oui l'outlaw reste transformé
Le cobaye devient un avant garde, donc un humain, il est transformé par moonmist. Les mêmes règles s'appliquent.
Karkass
But who helps the Helpdesk?

Thanks!
le 18/08/2016 15:36
Super, merci pour les réponses!
haut de page - Les forums de MV >> Règles >> Discussion : page 1
Vous devez être identifié pour pouvoir poster sur les forums.